Güzellik pazarı araştırması: Sosyal medyada 8500 kişi içerik üretiyor

Araştırma şirketi Ipsos ve L’Oréal Türkiye, güzellik pazarına yönelik birden fazla araştırmayı derleyerek “Ayna Ayna Söyle Bize: Güzellik Pusulası Nedir Ülkemizde” isimli çalışmanın sonuçlarını açıkladı. Rapora göre, Türkiye’de kişi başına düşen güzellik harcaması 40 Euro ile düşük seviyelerde. Güzellik ürünü kullananlarda kişi başı güzellik harcaması ise yıllık 196 Euro seviyesine çıkıyor. Avrupa’da bu rakam 339 Euro’ya ulaşıyor.

– Türkiye güzellik pazarında en büyük payı yüzde 24’ü ile cilt bakımı kategorisi oluşturuyor. Onu sırasıyla saç bakımı, makyaj ve hijyen, parfüm ve saç boyası takip ediyor.

– Makyaj kategorisindeki satılan her 10 üründen 4’ü Z kuşağı tarafından satın alınıyor.

– Her 10 erkekten 9’u bir güzellik ürünü kullanıyor. Henüz pazardaki payları yüzde 15 seviyelerinde olsa da önümüzdeki 3 yıllık dönemde büyümeye olan katkılarının yüzde 30 civarı olacağı öngörülüyor.
Her 10 erkekten 7’si bir cilt bakım sorununa sahip ama sadece 2’si cilt bakım ürünü kullanıyor.
En çok kullandıkları güzellik ürünleri tıraş ürünleri, deodorant, parfüm, saç şekillendiriciler.

YILDA 150 BİNDEN FAZLA İÇERİK ÜRETİLİYOR

L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, sosyal medyanın etkisine dikkat çekerek, şu bilgileri aktardı: “Türkiye’de satılan her güzellik ürününden 4 tanesi e-ticaret üzerinden satılıyor. Satın alma oranı yüzde 40’larda olsa da araştırma yapanların çoğu çevrimiçi platformlarda araştırmalarını yapıyor. Sosyal medya etkileyicileri, influencer dediğimiz kişiler. Türkiye’de 2024 yılında 8 bin 500 kişinin güzellikle ilgili içerik ürettiğini görüyoruz ve 150 binden fazla içerikten bahsediyoruz. Bunların yüzde 50’si makyaj kategorisinde. Bizim 20 tane dijital güzellik servisimiz var. Bunlarda ortalama 16 farklı güzellik görünüşü deneniyor. Bu ruj veya saç çeşidi olabilir. Ortalama ise dijital servislerde 72 saniye geçiriliyor.”

(HABER MERKEZİ)

Related Posts

Günümüzde Arkadaşlıklar Çıkar Üzerinden Kuruluyor!

Uzmanlar, günümüzde arkadaşlıkların çıkar ilişkileri üzerinden kurulduğunu belirterek, yoldaşlık geleneğinin de sürdüğünü ifade etti. 

Düz bir karın hayal değil! İzi dışarıdan fark edilmeden, fazla deri ve yağ dokusu alınıyor

Kıyafetin bel kısmı tam oturuyor ama göbek bölgesi sarkıyor mu? Aynada düz bir karın görmek isterken, doğumdan sonra sarkan cilt sizi rahatsız mı ediyor? Ya da epeyce kilo verdiniz ama fazlalıklar hâlâ orada mı duruyor? Estetik, Rekonstrüktif ve Plastik Cerrahi Uzmanı Dr. Ömercan Yağız Öksüz, hastaların karın estetiği ameliyatına dair en çok yönelttikleri soruları yanıtladı.

Kurbanlıklar için kist uyarısı: Çöpe atılmamalı, kedi, köpek gibi hayvanlara yedirilmemeli

Kurbanlıklar için kist uyarısı: Çöpe atılmamalı, kedi, köpek gibi hayvanlara yedirilmemeli

Yürüyüş, 13 kanser türüne karşı koruyucu

Oxford Üniversitesi’nde yapılan kapsamlı bir araştırma, günlük yürüyüşün kanser riskini önemli ölçüde azaltabileceğini ortaya koydu. 85 binden fazla kişinin verilerine dayanan çalışmaya göre, atılan adım sayısı arttıkça 13 farklı kanser türüne yakalanma riski düşüyor.

Uzmanlardan kalbi ve böbreği etkileyen ‘kardiyorenal sendrom’ uyarısı

Türk Böbrek Vakfı (TBV), Türk Kalp Vakfı ve Türk Nefroloji Derneğince “kardiyorenal sendrom” olarak adlandırılan hem kalbi hem böbreği olumsuz etkileyen sağlık sorunlarına dikkati çekildi.

Her 6 çiftten biri bu sorunu yaşıyor: Uzmanından ‘erkek faktörü’ uyarısı

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Zeynep Ataman Yıldırım, kısırlığın yalnızca kadın kaynaklı olmadığını vurgulayarak, infertilite vakalarının yüzde 40’ında erkek faktörünün etkili olduğunu belirtti.