Çinliler satışlarını 10 kat arttırdı

2022 yılında MG ve DFSK olmak üzere iki markayla toplamda 3 bin 456 adet satış gerçekleştiren Çinliler, bu yılın sadece ilk dört ayında satışlarını geçtiğimiz yılın tamamına göre yüzde 35 arttırdı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, ocak-nisan döneminde Çinli markalar Türkiye pazarında 4 bin 694 adet araç satışı gerçekleştirdi. Satışlar geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında ise 10 kat arttı. Geçen yıl ocak-nisan döneminde Çinli markaların satışı yalnızca 454 adet olarak gerçekleşmişti. Satışların artmasında bu yıl Türkiye pazarında satışlara başlayan yeni markaların etkisi büyük oldu. Chery, Skywell ve Leapmotor gibi markalar ilk kez 2023 itibarıyla Türkiye pazarına araç getirmeye başladı. 2023 ocak-nisan döneminde Türkiye pazarında en çok satan Çinli üretici 2 bin 34 ile MG olurken, bu markayı 2 bin 30 adetle Chery izledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir