Kariyer planlamasında parayı değil kişisel gelişimi önemsiyorlar

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Araştırması: Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimleri İncelendi

Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen ‘Ortaöğretim Kademesindeki Özel Yetenekli Öğrencilerin Kariyer Gelişimlerinin İncelenmesi Araştırması’ sonuçları açıklandı. Mart ayında 81 ildeki BİLSEM’lerde proje üretim ve yönetimi programında eğitim gören 2 bin 21 özel yetenekli öğrencinin katıldığı ankete dayalı araştırma, öğrencilerin kariyer seçimleri, tutumları ve sağlıklı kariyer planlamaları üzerine önemli bulgular ortaya koydu.

YENİ BİLGİLER VE BAKIŞ AÇILARI ORTAYA KONDU

Araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin %75,3’ü kariyer planlamasında maddi kazancı öncelikli bir amaç olarak görmüyor; %84,5’i ise kişisel gelişimlerini ön planda tutuyor. Aynı zamanda öğrencilerin %72,5’i kariyerlerini erken aşamalarda planlamanın hedeflerine ulaşmada etkili olduğuna inanıyor. BİLSEM’lerdeki öğrenciler, kariyer hedeflerinde bilimsel veya sanatsal yeniliklere katılımın önemine vurgu yapıyor. Araştırmada, öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlerken topluma yeni bir bakış açısı sunmanın da önemli olduğu belirtildi.

ATÖLYE ÇALIŞMALARI YETENEKLERİ GELİŞTİRİYOR

Araştırmaya göre, öğrencilerin çoğu BİLSEM atölye çalışmalarının yeteneklerinin gelişmesine yardımcı olduğunu belirtti. %70,2’si atölye çalışmalarının kariyer kararları alırken faydalı olduğunu düşünürken, merkezlerdeki proje üretimi sürecinin kariyer gelişimlerine ve karar alma süreçlerine katkı sağladığını vurguladı. Ayrıca araştırmada, ortaöğretim kademesindeki özel yetenekli öğrencilerin çoğunun toplumsal sorunlara yaratıcı çözümler getirebilecekleri alanlara ilgi gösterdikleri ortaya çıktı.

Related Posts

ALES sonuçları açıklandı

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), 2025 Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) sonuçlarının açıklandığını duyurdu.

TÜBİTAK sergisi Demirören Medya ve Teknoloji MTAL’de

Demirören Medya ve Teknoloji Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin düzenlemiş olduğu TÜBİTAK 4006 Bilim Fuarı sergisi kapsamında araştırma, tasarım ve inceleme türlerinde 46 öğrencinin hazırladığı 18 proje sergilendi. Dün başlayan ve bugün sona erecek olan sergiyi farklı okullardan öğrenciler de ziyaret edebiliyor.

Çocuklar finansal okuryazarlık bilincini nasıl kazanır?

Günümüzde, hızla değişen teknoloji ile öğrencilerin ihtiyaç duyduğu bilgi, beceri ve yetkinliklerde önemli değişimler yaşanıyor.

Çocuklar 23 Nisan’da Eğlenceli Etkinlikte Bir Araya Geldi

Çocuklar 23 Nisan’a özel etkinlikte hem öğrendi hem eğlendi İSTANBUL – Türkiye Yeşilay Cemiyeti tarafından 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı etkinleri kapsamında düzenlenen etkinlik çocuklar tarafından yoğun ilgi gördü. Sigara, alkol ve …

Yapay zeka kullanılan filmler Oscar için yarışabilecek

Yapay zeka ürünü filmlerin sayısı her geçen gün artarken Sinema Sanatları ve Bilimleri Akademisi (Academy of Motion Picture Arts and Sciences) bu gelişmeye kayıtsız kalmadı. Akademinin resmi internet sitesinden yapılan açıklamaya göre, bu yıl …

Afyonkarahisar’da ‘Ninelerden Gençlere El Verme’ Etkinliği

Afyonkarahisar Valisi Kübra Güran Yiğitbaşı, Sinanpaşa ilçesinde “Ninelerden Gençlere El Verme” etkinliğine katıldı. Sinanpaşa Anadolu Lisesi, Litvanya, Moldova, Çekya, İspanya ve Bulgaristan ile e-Twinning ve Harezmi Projesi hazırladı. Vali Kübra …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir