Karakoyunlu Haber Sitesi

Haber Takip Merkezi – Güncel ve Tarafsız Haber Sitesi – Ülkenin Nabzını Tutan Site

MEB araştırdı… İlkokul öğrencisi cep telefonundan ayrı kalamıyor

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ilkokul 4’üncü sınıf öğrencilerine yönelik ‘Dijital Dünyada Ekran Kullanımı Araştırması’ yapıldı. Buna göre çocukların büyük bir bölümünün dijital cihaz olmadan bir gün bile geçiremediği, yemek yerken dahi dijitalden kopamadığı ve bu cihazlar ellerinden alındığında kendilerini mutsuz ve öfkeli hissettiği belirlendi.

MEB Araştırması: İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Cihaz Kullanımı

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan araştırmaya göre, geçtiğimiz şubat ayında 17 büyükşehirdeki bilgisayar laboratuvarı bulunan okullarda eğitim gören 3,230 ilkokul 4. sınıf öğrencisi arasında yapılan incelemede, öğrencilerin telefon, tablet, televizyon ve bilgisayar gibi dijital cihazlarla etkileşimleri incelendi. Elde edilen verilere göre, öğrencilerin en yaygın dijital cihaz kullanım alanları araştırma yapmak, ödev yapmak ve bilgisayar oyunu oynamak şeklinde belirlendi.

Yeniden Kullanma İsteğiyle Karşılaşılıyor

Günlük dijital cihaz kullanım sürelerine yönelik inceleme sonuçlarına göre, öğrencilerin dijital cihazları bıraktıktan sonra hemen tekrar kullanma isteği, araştırmanın dikkat çeken bulgularından biriydi. İncelenen öğrencilerin %60’ı dijital cihazlarını kapatır kapatmaz tekrar erişim arzusuyla karşı karşıya kaldı. Ayrıca %40,8’i cihazlarını kapattıktan sonraki 1 saat içinde tekrar cihazlarına dönmeye meyilli olduğunu ifade etti. Araştırma, öğrencilerin %64,3’ünün bir gün boyunca dijital cihazları olmadan zorluk yaşadığını gösterdi.

Dijital Cihazlar ve Etkileri

Araştırma sonuçları, dijital cihazların öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal ve bilişsel gelişimleri üzerinde önemli etkilere sahip olduğunu ortaya koydu. Cihazları ellerinden alındığında %64,6’sı mutsuz hissettiğini ve %48,5’i öfke duyduğunu belirtti. Ayrıca, dijital cihaz kullanımının ardından %64,5’i yorgunluk hissettiğini dile getirdi. Öğrencilerin %13,6’sı her zaman, %53,9’u ise bazen dijital cihazlar karşısında uyukladığını ifade etti. %64,2’si ise yemek yemek esnasında dijital cihaz kullanmayı tercih ettiğini söyledi.

Öneriler ve Sonuç

MEB, araştırma sonuçlarına dayanarak bilinçli teknoloji kullanımını teşvik edecek stratejilerin geliştirilmesi, aile eğitiminin yaygınlaştırılması ve dijital farkındalık çalışmalarının artırılması için koruyucu önleyici sistemlerin güçlendirilmesi yönünde etkin iş birliklerinin geliştirilmesi gerektiğini önerdi.