MEB Araştırması: İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Cihaz Kullanımı
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan araştırmaya göre, geçtiğimiz şubat ayında 17 büyükşehirdeki bilgisayar laboratuvarı bulunan okullarda eğitim gören 3,230 ilkokul 4. sınıf öğrencisi arasında yapılan incelemede, öğrencilerin telefon, tablet, televizyon ve bilgisayar gibi dijital cihazlarla etkileşimleri incelendi. Elde edilen verilere göre, öğrencilerin en yaygın dijital cihaz kullanım alanları araştırma yapmak, ödev yapmak ve bilgisayar oyunu oynamak şeklinde belirlendi.
Yeniden Kullanma İsteğiyle Karşılaşılıyor
Günlük dijital cihaz kullanım sürelerine yönelik inceleme sonuçlarına göre, öğrencilerin dijital cihazları bıraktıktan sonra hemen tekrar kullanma isteği, araştırmanın dikkat çeken bulgularından biriydi. İncelenen öğrencilerin %60’ı dijital cihazlarını kapatır kapatmaz tekrar erişim arzusuyla karşı karşıya kaldı. Ayrıca %40,8’i cihazlarını kapattıktan sonraki 1 saat içinde tekrar cihazlarına dönmeye meyilli olduğunu ifade etti. Araştırma, öğrencilerin %64,3’ünün bir gün boyunca dijital cihazları olmadan zorluk yaşadığını gösterdi.
Dijital Cihazlar ve Etkileri
Araştırma sonuçları, dijital cihazların öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal ve bilişsel gelişimleri üzerinde önemli etkilere sahip olduğunu ortaya koydu. Cihazları ellerinden alındığında %64,6’sı mutsuz hissettiğini ve %48,5’i öfke duyduğunu belirtti. Ayrıca, dijital cihaz kullanımının ardından %64,5’i yorgunluk hissettiğini dile getirdi. Öğrencilerin %13,6’sı her zaman, %53,9’u ise bazen dijital cihazlar karşısında uyukladığını ifade etti. %64,2’si ise yemek yemek esnasında dijital cihaz kullanmayı tercih ettiğini söyledi.
Öneriler ve Sonuç
MEB, araştırma sonuçlarına dayanarak bilinçli teknoloji kullanımını teşvik edecek stratejilerin geliştirilmesi, aile eğitiminin yaygınlaştırılması ve dijital farkındalık çalışmalarının artırılması için koruyucu önleyici sistemlerin güçlendirilmesi yönünde etkin iş birliklerinin geliştirilmesi gerektiğini önerdi.
More Stories
Mardin’de İlk Kez Müze Görmeyen Çocuklar Kültürel Mirasla Tanıştı
BBP’den CHP’ye Tepki: Milli Eğitim Bakanı Yalnız Değildir
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi’nden Jeotermal Seracılık Projesi