Güzellik pazarı araştırması: Sosyal medyada 8500 kişi içerik üretiyor

Araştırma şirketi Ipsos ve L’Oréal Türkiye, güzellik pazarına yönelik birden fazla araştırmayı derleyerek “Ayna Ayna Söyle Bize: Güzellik Pusulası Nedir Ülkemizde” isimli çalışmanın sonuçlarını açıkladı. Rapora göre, Türkiye’de kişi başına düşen güzellik harcaması 40 Euro ile düşük seviyelerde. Güzellik ürünü kullananlarda kişi başı güzellik harcaması ise yıllık 196 Euro seviyesine çıkıyor. Avrupa’da bu rakam 339 Euro’ya ulaşıyor.

– Türkiye güzellik pazarında en büyük payı yüzde 24’ü ile cilt bakımı kategorisi oluşturuyor. Onu sırasıyla saç bakımı, makyaj ve hijyen, parfüm ve saç boyası takip ediyor.

– Makyaj kategorisindeki satılan her 10 üründen 4’ü Z kuşağı tarafından satın alınıyor.

– Her 10 erkekten 9’u bir güzellik ürünü kullanıyor. Henüz pazardaki payları yüzde 15 seviyelerinde olsa da önümüzdeki 3 yıllık dönemde büyümeye olan katkılarının yüzde 30 civarı olacağı öngörülüyor.
Her 10 erkekten 7’si bir cilt bakım sorununa sahip ama sadece 2’si cilt bakım ürünü kullanıyor.
En çok kullandıkları güzellik ürünleri tıraş ürünleri, deodorant, parfüm, saç şekillendiriciler.

YILDA 150 BİNDEN FAZLA İÇERİK ÜRETİLİYOR

L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, sosyal medyanın etkisine dikkat çekerek, şu bilgileri aktardı: “Türkiye’de satılan her güzellik ürününden 4 tanesi e-ticaret üzerinden satılıyor. Satın alma oranı yüzde 40’larda olsa da araştırma yapanların çoğu çevrimiçi platformlarda araştırmalarını yapıyor. Sosyal medya etkileyicileri, influencer dediğimiz kişiler. Türkiye’de 2024 yılında 8 bin 500 kişinin güzellikle ilgili içerik ürettiğini görüyoruz ve 150 binden fazla içerikten bahsediyoruz. Bunların yüzde 50’si makyaj kategorisinde. Bizim 20 tane dijital güzellik servisimiz var. Bunlarda ortalama 16 farklı güzellik görünüşü deneniyor. Bu ruj veya saç çeşidi olabilir. Ortalama ise dijital servislerde 72 saniye geçiriliyor.”

(HABER MERKEZİ)

Related Posts

Kurbanlıklar için kist uyarısı: Çöpe atılmamalı, kedi, köpek gibi hayvanlara yedirilmemeli

Kurbanlıklar için kist uyarısı: Çöpe atılmamalı, kedi, köpek gibi hayvanlara yedirilmemeli

Yürüyüş, 13 kanser türüne karşı koruyucu

Oxford Üniversitesi’nde yapılan kapsamlı bir araştırma, günlük yürüyüşün kanser riskini önemli ölçüde azaltabileceğini ortaya koydu. 85 binden fazla kişinin verilerine dayanan çalışmaya göre, atılan adım sayısı arttıkça 13 farklı kanser türüne yakalanma riski düşüyor.

Uzmanlardan kalbi ve böbreği etkileyen ‘kardiyorenal sendrom’ uyarısı

Türk Böbrek Vakfı (TBV), Türk Kalp Vakfı ve Türk Nefroloji Derneğince “kardiyorenal sendrom” olarak adlandırılan hem kalbi hem böbreği olumsuz etkileyen sağlık sorunlarına dikkati çekildi.

Her 6 çiftten biri bu sorunu yaşıyor: Uzmanından ‘erkek faktörü’ uyarısı

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Zeynep Ataman Yıldırım, kısırlığın yalnızca kadın kaynaklı olmadığını vurgulayarak, infertilite vakalarının yüzde 40’ında erkek faktörünün etkili olduğunu belirtti.

Evdeki en sinsi mikrop yuvası! Klozetten 75 kat daha kirli, salonda baş köşede duruyor

Evde en kirli yerin tuvalet olduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. İngiltere’de yapılan bir araştırma, evdeki bu eşyanın klozet kapağından 75 kat daha fazla bakteri barındırdığını ortaya koydu. Özellikle evcil hayvan sahipleri için bu durum daha da endişe verici boyutlara ulaşıyor.

Her gün tüketiyorsanız fark etmeden karaciğerinizi bitiriyorsunuz!

Protein tozu kullanımı son yıllarda gençler arasında büyük bir hızla yayılıyor. Ancak uzmanlar, bilinçsiz tüketimin karaciğer yetmezliğinden böbrek hasarına, hatta ölüme kadar varan ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini belirtiyor.